آموزش بیلیارد حرفه ای و آسان
نوشته شده توسط : مهدی حیدری پور

آموزش بیلیارد حرفه ای و آسان

 0

میز مخصوص اموزش بیلیارد:
– میزی که در ان به بازی بیلیارد میپردازند با ۱۳۷/۱۵۵ سانتيمتر عرض و ۲۷۴/۲۳ سانتيمتر طول بوده و دارای یک لبه با جنس پلی استر و پشم دارد که معمولا به رنگ سبز بوده و آنرا پوشش داده .
– در گوشه های میز ۶ میسه وجود دارد که ۴ عدد ان در گوشه ها قرار گرفته و ۲تای آن در طرفین وسط میز قرار گرفته.
– و یک حاشیه ی پهنی اطراف میز وجود دارد تا بازیکنان در حین گچ بازی در اموزش بیلیارد لیوان های نوشیدنی خود را روی ان قرار دهند.

کاربرد حاشیه های کنار میز در آموزش بیلیارد:
– از حاشیه های کنار میز بیلیارد برای تراز کردن دست حین ضربه به توپ و تسلط بر میز کاربرد دارد.
– هرگز نباید در حین آموزش بیلیارد روی قسمت حاشیه ی میز نوشیدنی و مایعات قرار دهید زیرا با ریختن ان روی میز هزینه ی زیادی برای تعویض آن باید داده شود.

آموزش بیلیارد

Rack در اموزش بیلیارد :
یک شی ۳ گوشه بوده که برای مرتب کردن توپ ها حین بازی و اموزش بیلیارد استفاده میشود.
– تمام توپ ها را درون آن قرار داده و مرتب کرده
– دو طرف عقبی rack را گرفته و با جلو عقب کردنش توپ ها را برای اموزش بیلیارد مرتب میکنید.
– هیچ فضایی نباید بین توپ ها در ایتدای آموزش بیلیارد باقی بماند و باید با برداشتن Rack توپ ها بهمدیگر بچسبند.
– یک توپ به عنوان توپ راس با نقطه ی انتهایی میز بیلیارد تنظیم میشود.

گچ در آموزش بیلیارد:
وسیله ای که در طول بازی و آموزش بیلیارد به نوک چوب کائوچوئی مالیده میشود و در حین ضربه زدن به توپ ایجاد چسبیدگی کرده تا بهتر ضربه به توپ زده شود.

آموزش بیلیارد

نحوه ایستادن در آموزش بیلیارد:
یکی از موارد مهم و ضروری که باید در حین اموزش بیلیارد ان را توجه داشت نحوه ی قرار گرفتن پای عقبی بوده:
– بازیکنانی که راست دست هستند پای راست را به عقب برده
– بازیکنانی که چپ دست هستند پای چپ را به عقب برده
– برای ایستادن و گرفتن چوب بیلیارد اگر پاها به میز خیلی نزدیک باشند نمیتوانید چوب را به راحتی در حین اموزش بیلیارد حرکت دهید و عضلات گرفته میشود و نمیتوانید ضربه مناسبی را وارد کنید
– اگر پاها خیلی از میز فاصله داشته باشند بدن باید به جلو خم شود و در وضعیت نافرم قرار میگیرد و حرکت دادن چوب محدود شده

نحوه ی ایستادن صحیح برای آموزش بیلیارد :
۱)دقیقا پشت توپی که میخواهید به ان ضربه بزنید قرار بگیرید.
۲) انگشت پای عقبی را با شار و توپی که هدف مورد ضربه است در یک راستا قرار داده
۳) چوب را در حین آموزش بیلیارد با دست عقبی بگیرید
۴) دست دیگرتان در حین آموزش بیلیارد آویزان و آزاد باشد.
۵) نوک چوب بیلیارد را در فاصله ی ۱ اینچی شار قرار دهید
۶) پاشنه ی پای عقبی را در حین آموزش بیلیارد باید به سمت داخل بدن چرخیده شود
۷) پای جلویی را در حالت راحت قرار داده و بدون فشار باشد.
۸)پای عقبی را خیلی کم خم کرده
۹) از ناحیه ی کمر خم شوید
۱۰) و پای عقبی خود را با زاویه ی کم تنظیم کرده

 

قرار گرفتن سر در حین اموزش بیلیارد:
– برای دیدن ضربه روی میز باید سر خود را طوری تنظیم کنید که چانه بالای چوب بیلیارد قرار گرفته و چوب چانه و بازو ضربه زننده باید در خط پشت ضربه قرار گیرند. که این حالت قرار گرفتن سر در بین افراد و زنان و مردان فرق داشته.

نحوه ی قرار گرفتن ران در حین آموزش بیلیارد:
برخی اوقات باید حالت ایستادن را در ضربه زدن تغییر دهید و یک ران را پشت بدن کشیده یا اینکه آن را روی میز قرار دهید و این بستگی به نوع بدن و اندام در افراد دارد که به چه صورتی میتوانند کشش بدنی داشته باشند.

حرکت دست در آموزش بیلیارد:
برای ضربه زدن دست به توپ با استفاده از پوب بیلیارد یک حرکت یکنواخت و یکپارچه باید باشد و آرنج را پایین آورده تا چوب بقیه ی ضربه را پیش ببرد و خود از حرکت بماند . هیچ قاعده ی خاصی برای ضربه زدن وجود ندارد ولی حساس ترین قسمتی که از چوب گرفته میشود بستگی داشته که طول حرکت را تعیین کرده و با گرفتن صحیح چوب برای ضربه زدن به توپ راحت تر بوده .

 

فروش پاور بانک با قیمت مناسب و ضمانت

 0

فروش پاور بانک با قیمت مناسب و ضمانت

 
امروزه پاور بانک به عنوان محصولی پر کاربرد در حال فراگیر شدن است و با توجه به گسترش استفاده از انواع ابزار های هوشمند نظیر تبلت ، موزیک پلیر و موبایل (گجت)مشکل تمام شدن شارژ باطری همواره همراه این ابزار ها می باشد.این مساله زمانی که شما به پریز برق دسترسی نداشته باشید حاد تر می شود.تصور کنید شما با اتومبیل خود در حال مسافرت هستید و مجبورید مسیری طولانی را رانندگی کنید و در همین حال شارژ گوشی شما تمام می شود.چاره چیست ؟ با ظهور باطری های خارجی وفروش پاور بانک ها این مشکل به راحتی حل شده است.
شاید با خود بگویید پاور بانک چیست و آیا خرید پاور بانک لازم است؟]


شما توسط پاور بانک منبع انرژی مورد نیاز برای شارژ گوشی تان را همیشه به همراه خود دارید.این دستگاه بسیار کوچک و سبک بوده و به راحتی قابل حمل می باشد.
نحوه کار این دستگاه به این شکل است که شما پاور بانک را حدود دو ساعت شارژ می کنید و هر زمان که به برق دسترسی نداشتید و گجت شما (موبایل و تبلت و …) نیاز به شارژ داشت.
 فروش پاور بانک با کیفیت و کسب رضایت مشتری هدف اصلی سامان خرید
کسب جوایز متعدد و انتخاب به عنوان کالای نمونه باعث شد تا فروش پاور بانک سیر صعودی خود را طی کند و به عنوان محصولی محبوب در بین مردم شناخته شود.
استفاده آسان در کنار کارآیی و کارآمدی بالا باعث شده تا برند های معتبر نیز به ارائه پاور بانک بپردازند و از همین رو امروزه طیف وسیعی از پاور بانک با برند و مشخصات فنی مختلف در بازار موجود می باشد.
با فراگیر شدن این محصول فروشندگان متعدد اقدام به فروش پاور بانک کرده اند و در همین راستا اکثر فروشندگان ابزارهای هوشمند نظیر موبایل و تبلت و موزیک پلیر و… اقدام به فروش پاور بانک کرده اند. قیمت پاور بانک بسته به نوع و ظرفیت آن بسیار متنوع است.
عده ای هم اقدام به سو استفاده کرده و محصولات با کیفیت پایین را روانه بازار کرده و اقدام به فروش پاور بانک می کنند.
هنگام خرید پاور بانک به ضمانت کالا و میزان ظرفیت باطری آن دقت داشته باشید تا از خرید خود پشیمان نشوید.


ظرفیت پاور بانک با واحد میلی آمپر سنجیده می شود و نمایانگر میزان جریانی است که توسط پاور بانک و در یک ساعت می توان به عنوان خروجی از آن استفاده کرد که در ادامه به آن می پردازیم.
ظرفیت و برند مهمترین عامل های فروش پاور بانک
یک تبلت با نمایشگر بزرگ حداقل دارای باطری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر می باشد.اگر از یک پاور بانک ۲۲۰۰ میلی آمپری برای شارژ آن استفاده کنید مشخص است که نمی تواند باطری تبلت شما را به طور کامل شارژ کند و شما را نا امید می کند.این در حالی است که همین پاور بانک برای دو بار شارژ کامل یک گوشی هوشمند ساده کافیست.
اکثر پاور بانک ها دارای خروجی با ولتاژ ۵ ولت و جریان ۱۰۰۰ میلی آمپر می باشند.ولی پاور بانک هایی نیز وجود دارند که می توانند ولتاژ های مختلف را نیز پشتیبانی کنند.اگر می خواهید از پاور بانک برای شارژ گوشی هوشمند خود استفاده کنید همان نوع ۵ ولتی با جریان ۱ آمپر (معادل ۱۰۰۰ میلی آمپر) برای شما کفایت می کند.پس در نظر داشته باشید تا خرید پاور بانک را بر اساس جریان و ولتاژ مورد نیاز خود انجام دهید.

 

آموزش تکواندو به روش ایرانی

 0

کمربند ها در تکواندو
در آموزش تکواندو هر رنگ کمربند یک معنی بخصوصی دارد.مثلا کمربند سفید به معنی پاکی می باشد و مجوز شروع به آموختن تکواندو است.کمربند زرد رنگ به این معنی است که کارآموز مانند جوانه ای در حال رشد و پرورش است.این اولین کمربندی می باشد که کارآموز توسط مهارت و توانایی خودش کسب می کند.پس از رنگ زرد در کمربند نو بت به رنگ سبز است و معنی آن این است که کارآموز یا هنرجو به مرحله ای رسیده است که قادر است از خود و دیگران دفاع کند.سبز در تکواندو نشانه دفاع است.رسیدن به رنگ آبی نشانگر این است که کارآموز یاد گرفته چگونه به آرامش برسد و بیگدار به آب نزند.پس از آرامش و به دست آوردن کمربند آبی نوبت به رنگ قرمز است و معنی آن این است که هنرجو آماده است تا در برابر بی عدالتی وجهل قیام کند.اما پس از طی تمامی این مراحل نوبت به کمربند مشکی میرسد.یک هنرجو پس از آنکه به کمربند مشکی دست پیدا میکند روحیه ای خاص و تهاجمی پیدا میکند و تازه در می یابد که تصوراتی که قبلا از آموزش تکواندوداشته است بسیار کوچک و بچگانه بوده است و خود را در دنیای ناشناخته ای می بیند.رنگ های کمربند در تکواندو از طبیعت گرفته شده اند به این صورت که با پیدایش شب و سیاهی فعالیت های بشر متوقف می شود و آدمی را به سکون وا می دارد.با پیدایش طلوع آفتاب که رنگ های آبی و زرد را شامل می شوند ،آرامشی برای انسان فراهم می گردد.رنگ آبی تیره نماد آرامش و همچنین فعالیت در راه پیروزی است.رنگ قرمز نیز نماد خشم و قیام و حمله بوده و فعالیت های دفاعی با رنگ سبز نشان داده می شود.

آموزش تکواندو
طول کمربند:
کمربند ها معمولا طولشان سه برابر کمر است.گرچه گاهی پیش آمده که در مسابقات رسمی برخی ورزشکاران کمربندهای بلندتری نسبت به حد معمول میپوشند.علت آن هم این است که زمانی که ورزشکار در استقرارهای پایین ،کمربند به زمین بخورد و حالت استقرار ورزشکار پایین تر از حد معمول نشان دهد.
ساختار کمربند:
استاندارد ابعاد کمربند آموزش تکواندو این است که معمولا عرض آن۵/۱ اینچ و طول آن ۱۰۰اینچ است.جنس کمربندهای سفید تا مشکی غالبا نخ است و لی در مورد خود کمربند مشکی جنس آن کمی متفاوت است و لایه ای از اتن روی آن است.کمربندها باید ۸کوک داشته باشند ولی کمربندهای ارزانتر کمی کم کیفیت تر هستند و دارای ۶ کوک می باشند وگاهی هم کمتر.اما کمربند مشکی از سایر کمربندها پهن تر است و علت آن هم این است که در آن ۱۰ تا ۱۲ کوک به کار رفته.
تفاوت میان کمربندهای معمولی و با کیفیت:
جنس کمربند های معمولی از آستری ساخته شده از نمد است که با دولایه نخ پوشانده شده است ،می باشد.اما کمربندهای درجه یک و اعلاء از نخ سنگین ساخته شده اند که با کتان و یا ساتن پوشانده شده اند.در این نوع کمر بند ها خبری از آستر نمدی نیست.

آموزش تکواندو
کمربند تکواندو را نباید شست.بهتر است اگر لکه ای روی آن به وجود آمده خودتان با دست آن را بشویید.کمربندهای خشک جذابیت و زیبایی بیشتری نسبت به نوع نرم آنها دارند اما برخی ترجیح می دهند از کمربندهای نرم استفاده کنند.البته اگر کمربندی خشک دارید و قصد دارید آن را نرم کنید بهتر است آن را مچاله کنید و به نوعی تحت فشار قرار دهید به طوری که به حالت اولیه خود باز نگردد.
کیوروگی:

آموزش تکواندو
این لغت یک لغت کره ای است و به بخش مبارزات تکواندو گفته می شود.آموزش تکواندو بدون وجود این بخش کامل نمی شود زیرا کیوروگی از جذابترین و پرکاربرد ترین قسمتهای تکواندو می باشد.تجهیزات و لوازم ایمنی در کیوروگی عبارت است از:کاپ ،ساق بند ،کلا و هوگو.این تجهیزات آسیبهای تکواندو را به حداقل ممکن رسانده اند.علت اینکه کودکان و نوجوانان بیشتر به این رشته علاقه نشان میدهند تا به رشته های دیگر همین کم بودن میزان آسیب دیدگی در این رشته است.در این رشته سعی بر آن بوده که بیشتر تکنیک هر ورزشکار تقویت شود و در آن خبری از خشونت جدی و حرکات و ضربات کشنده نیست.مبارزات تکواندو در سه راند دو دقیقه ای برگزار می شود و ورزشکاران باید در زمین مخصوصی که شیاپ چانگ نامیده می شود برای جدال آماده شوند.جمع ۵ داور قضاوت یک مسابقه آموزش تکواندو را بر عهده دارند.یک داور وسط و ۴ داور کناری .





:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: